loading...
مجله تفریحی فان تو ایران
ADMIN بازدید : 187 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

بررسی گوشی خوش قیمت کمپانی هوآوی Huawei Ascend G700

بررسی گوشی پرفروش و خوش قیمت Huawei Ascend G700

کمپانی چینی Huawei اخیراً گوشی هوشمندی به بازار عرضه کرده که دارای یک چیپ چهار هسته ای، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ HDبا رزولوشن بالا و قیمتی اندک است. این تلفن همراه می تواند همزمان دو سیم کارت را ساپورت کند. حافظه ی ذخیره سازی این گوشی ۸ گیگابایت بوده که که می توان ازطریق اسلات کارت آنرا افزایش داد.
G700 عملکرد بهتری نسبت به Ascend G525، Acer Liquid E2 Duo و iOcean X7 دارد.HTC Desire 500 و Nokia Lumia 720 هر دو دارای قیمت های مشابهی هستند و بنابراین رقیبان اصلی این دیوایس محسوب می شوند.می توان گفت که Ascend G700 توانسته از بسیاری از دیوایس ها با این رِینج قیمت پیشی بگیرد.برای اینکه ببینید این گوشی در برابر چنین رقیبان سرسختی در بازار شانسی دارد یا نه در ادامه ی بررسی با ما همراه باشید.

csm_off_4a45981429

بدنه

ساختار بدنه ی Huawei Ascend G700بیشتر از پلاستیک است. ابعاد آن ۱۴۲٫۵ x 72.8 x 8.95 میلی متر و وزن آن ۱۵۷ گرم است. با این اوصاف این گوشی جزء سبکترین دیوایس ها نیست اما بخاطر صفحه نمایشی که دارد خیلی بزرگ است.
این نمایشگر در برابر خراش های احتمالی خیلی مقاوم نیست اما کمپانی سازنده برای آن پوششی تعبیه کرده که از آن محافظت می کند.این محافظ بخوبی با صفحه جفت و جور می شود اما اثر انگشت بشدت روی آن می ماند.
یک قاب فلزی اطراف پنل قرار گرفته که آنرا به بخش پشتی بدنه متصل می کند. پشت این دیوایس کاملا از پلاستیک ساخته شده و اثر انگشت خیلی سریع روی آن می ماند. کار با صفحه ی لمسی این گوشی هوشمند بسیار راحت است و بخوبی در دست جای می گیرد. بعلاوه این دیوایس بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه است. کاور پشتی کاملا به بدنه فیکس شده اما می توان برای دسترسی به باتری، اسلات های سیم کارت و اسلات MicroSD آنرا باز کرد. در مجموع G700 در این زمینه تأثیر مثبتی روی کاربر دارد.

اتصالات

گوشی Huawei Ascend G700 تجهیزات جدید قابل توجه ای ندارد. پورت MicroUSB که در این گوشی تعبیه شده است هم برای شارژ گوشی استفاده می شود و هم تبادل اطلاعات با کامپیوتر را انجام میدهد. قابلیت اتصال درایو خارجی در این گوشی وجود ندارد و MHL نیز ساپورت نمی شود، اما دارای کابل DLNAمی باشد.
کارت ریدر MicroSDاین گوشی کارت حافظه های تا حجم ۳۲ گیگ را ساپورت می کند.

نرم افزار

سیستم عامل این گوشی Google Android 4.2.1 می باشد. اینترفیس آن Emotion UI 1.6 است که متعلق به خود Huaweiمی باشد. تنظیمات این سیستم عامل عمدتا تنظیمات نوری است و ویجت های مفیدی نیز دارد.
قابل توجه است که این کمپانی چینی از نرم افزارهای اضافه و دست و پاگیر استفاده نکرده و به جای آن اپلیکیشن های کاملا مفیدی مانند King soft Office رایگان و افزار های مفید دیگری را مورد استفاده قرار داده است.

تجهیزات ارتباطی و Gps

csm_Screenshot_2013-10-23-13-45-26_1126385222 csm_Screenshot_2013-10-23-13-48-53_c53f1c3fe4

در گوشی Huawei Ascend G700دو جایگاه مینی سیم کارت تعبیه شده است که هر دو جایگاه، سیم کارت های مخابراتی GSM (( 900, 1800 and 1900 MHz را ساپورت می کند اما فقط یکی از آنها سیم کارت های پر سرعتHSPA+ standard (HSDPA: up to 42 MBit/s, HSUPA: up to 11.5 MBit/s) راساپورت می کند که علاوه بر این دسترسی به اینترنت را برای گوشی های هوشمند مقدور می سازد. متاسفانه پوشش فرکانس خیلی گسترده نیست و فقط ۹۰۰ و ۲۱۰۰ مگا هرتز ساپورت می شوند. این گوشی فاقد LTE است اما حداقل از مدل مشابه کوچکترG525 (max. 21 MBit/s) یا مدلiOcean X7 (max. 21 MBit/s) سریعتر است.
G700 از طریق سیستم Wi-Fi داخلی به شبکه خانگی متصل می شود. این گوشی استاندارد شبکه ی IEEE 802.11 b/g/nرا ساپورت کرده و باند ۲٫۴GHz ارسال می نماید، دسترسی قوی ای ندارد و حتی هنگامی که کاملا نزدیک روتر(Fritz!Box6360) قرار میگیرد هم به ندرت سیگنال کامل را دریافت می کند. در فاصله ۲۰ متری روتر هنوز ۲ خط از نشانه دسترسی مشاهده می شود ولی بارگیری صفحات در مرورگر به شدت کند و با تاخیر انجام می شود.
سرعت اتصالات مربوط به ماهواره های GPS بسیار بالا و دارای کیفیت سیگنال خوبی است، موقعیت این تلفن هوشمند حتی در فضای بسته سریعا قابل شناسایی است. در تستی که جهت مقایسه انجام شد دستگاه جهت یابی Garmin Edge 500 به این خوبی جواب نداد و نه فاصله و نه سرعت به خوبی قابل تشخیص نبودند.

Huawei_Ascend_G700_Wald
Huawei_Ascend_G700_Wald
Huawei_Ascend_G700_gesamt
Huawei_Ascend_G700_gesamt
Huawei_Ascend_G700_Bruecke
Huawei_Ascend_G700_Bruecke
Garmin_Edge_500_Wald
Garmin_Edge_500_Wald
Garmin_Edge_500_gesamt
Garmin_Edge_500_gesamt
Garmin_Edge_500_Bruecke
Garmin_Edge_500_Bruecke

کاربردهای تلفن و کیفیت مکالمه

اپلیکیشن برقراری تماس کما بیش در حد اپلیکیشن های استاندارد است اما تا حدودی از لحاظ ظاهری ارتقا داده شده اند. شاید وقتی برای اولین بار این گوشی را در دست می گیرید برای پیدا کردن دکمه ی فعالسازی اسپیکر دچار مشکل شوید چرا که استفاده عنوان “Audio” برای این دکمه کمی گمراه کننده است.
کیفیت مکالمه بسیار خوب است، وقتی که اسپیکر کنار گوش قرار می گیرد صدا کاملا قابل تشخیص است. وقتی صدایی در پس زمینه وجود دارد به خوبی فیلتر می شود ولی در عوض کمی نویز ایجاد می شود. زمانی که از بلندگو هم استفاده می شود کیفیت صدا مناسب است. در هر دو مورد صدای طرف مکالمه خیلی بلند نیست ولی در محیطی با میزان معمولی سرو صدا مشکلی هم در شنیدن ایجاد نمی کند. در مکالماتی که از طریق هد ست انجام می شود تا حدی غیر واضح است، ولی میکروفن به خوبی و بدون مشکل کار می کند. در کل صدای این تلفن خوب و مناسب است.

کیفیت دوربین و مولتی مدیا

رزولوشن دوربین اصلی ۸ مگا پیکسل است (۳۲۶۴×۲۴۴۸ pixels, aspect ratio 4:3). وقتی در حالت ۱۶:۹ قرار می گیرد به ۶ مگا پیکسل کاهش می یابد.حساسیت نور بین ISO 100 تا ۸۰۰ به صورت دستی در چهار سطح قابل تنظیم است. نور LED در حدی است که در تاریکی دید کافی ایجاد می کند.دوربین این گوشی در نور روز عکس های بسیار خوبی می گیرد اگر چه کیفیت آن به پای iPhone5 و Lumia920نمی رسد اما کاملا راضی کننده است. رنگ ها در عکس ها واقعی است. اگر چه این دستگاه با توجه به قیمتش قابل قبول است ولی در محیط های تاریک عدسی ها خیلی خوب کار نمی کنند و عکس ها خیلی شفاف نیستند و کمی تار هستند.
G700 وب کم بسیار خوبی دارد (۱٫۳ MP: 1280×۷۲۰ pixels). دوربین آن برای ویدئو کنفرانس بسیار مناسب است و حتی در محیط های تقریبا تاریک کارکرد خوبی دارد.

Sony_a57_Umgebung
Sony_a57_Umgebung
Sony_a57_Szene
Sony_a57_Szene
Sony_a57_Pflanze
Sony_a57_Pflanze
Samsung_S4_Umgebung
Samsung_S4_Umgebung
Samsung_S4_Szene
Samsung_S4_Szene
Huawei_G700_Umgebung
Huawei_G700_Umgebung
Nokia_Lumia_920_Pflanze
Nokia_Lumia_920_Pflanze
Nokia_Lumia_920_Szene
Nokia_Lumia_920_Szene
Nokia_Lumia_920_Umgebung
Nokia_Lumia_920_Umgebung
Samsung_S4_Pflanze
Samsung_S4_Pflanze
Huawei_G700_Szene
Huawei_G700_Szene
Apple_IP5_Umgebung
Apple_IP5_Umgebung
Apple_IP5_Szene
Apple_IP5_Szene
Apple_IP5_Pflanze
Apple_IP5_Pflanze
Huawei_G700_Pflanze
Huawei_G700_Pflanze

لوازم جانبی و گارانتی

لوازم جانبی Ascend G700 شامل منبع تغذیه ماژولار (۵V, 1A)، کابل USB برای اتصال این گوشی به کامپیوتر یا منبع تغذیه، هدست، راهنمای راه اندازی سریع و ضمانت نامه می شود.
Huawei یک گارانتی ۲۴ ماهه برای این دیوایس در نظر گرفته.گارانتی باتری و شارژر هر دو ۶ ماهه و هدست ۳ ماهه است.

کنترل گرها

صفحه ی لمسی خازنی ۵ اینچی این دیوایس قادر است همزمان ۱۰ حرکت لمسی را ثبت کند. وقتی لبه های این نمایشگر را لمس می کنید بسرعت به ورودی ها پاسخ می دهد. دکمه های فیزیکی مخصوص روشن کردن گوشی و کنترلگرهای صدا بعلاوه سه دکمه ی سنسور اندرویدی روی صفحه نیز عملکرد خیلی خوبی دارند. کنار دکمه های صفحه ی اصلی (home) و بازگشت (return)، دکمه ی منو قرار دارد.
کیبورد مجازی دارای طرح مخصوص Huawei است. دکمه های متنوعی برای این کیبورد در نظر گرفته شده و طراحی خوبی دارد. دکمه ها به لطف صفحه نمایش بزرگ، حتی در حالت عمودی، به اندازه ی کافی بزرگ هستند و کیبورد بگونه ای تعبیه شده که برای مطالب دیگر فضای کافی می گذارد. این کیبورد در حالت افقی فضای بیشتری را اشغال می کند و به مطالب دیگر جای کمتری می دهد.

csm_Screenshot_2013-10-25-12-08-01_208db16735 Screenshot_2013-10-25-12-08-18

صفحه نمایش

صفحه نمایش اچ دی  Huawei Ascend G700 خیلی روشن است و دارای رزولوشن ۱۲۸۰ x 720 پیکسل می باشد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش  ۵۶۲ cd/m2بوده و توزیع ۹۲ درصدی نور در آن یکدست است. این ویژگی ها در مقابل قیمتی که این گوشی دارد خیلی خوب است.فقط گوشی های Blackberry هستند که روشنایی آنها از این میزان بیشتر است؛ برای مثال حداکثر روشنایی  Z10حدود ۷۰۶ cd/m2 است.

Untitled

میزان سیاهی G700تقریبا زیاد بوده و ۰٫۷ cd/m2 می باشد اما حتی اگر به یک تصویر خیلی مشکی نگاه کنید خیلی هم آزاردهنده نیست. نسبت کنتراست این نمایشگر ۸۰۳:۱ است که مناسب و خوب می باشد.
کالیبراسیون این پنل،کیفیت گوشی های هوشمند درجه یک را ندارد اما درمجموع خوب است. انحرافات طیف مرئی رنگ تنها با چشم مسلح قابل دیدن است. در هیچ یک از تست ها dE به ۱۰ نرسید. اما در مقیاس خاکستری، رنگ سبز غالب است و از کیفیت تصاویر اندکی می کاهد.

Calman_CMS Calman_Color_Checker Calman_Grayscale Calman_Saturation

نسبت کنتراست عالی بهمراه روشنایی بالا، ترکیب خوبیست که این گوشی را برای استفاده در محیط های باز مناسب می سازد. سنسور روشنایی در فضای آزاد نیز بخوبی عمل کرده و بسرعت نور پنل را متناسب با محیط تنظیم می کند. روشنایی این پنل هنگامی که در سایه قرار دارد با محیط بسته تفاوت چندانی ندارد. حتی در محیط های خیلی نورانی،تصاویر و مطالب بدون هیچگونه مشکلی قابل مشاهده هستند.  فقط نور مستقیم خورشی ممکن است مشکل ساز شود و این هم بخاطر براق بودن نمایشگر است.

csm_blickwinkel_819875b436 csm_outdoor_1c81f1ff56

ثبات زاویه ی دید Ascend G700 نیز فوق العاده است. به لطف تکنولوژی IPS حتی اگر زاویه ی دیدتان نسبت به دیوایس خیلی زیاد باشد تأثیری در محتوای تصاویر ندارد. حتی تغییر رنگ هم مشاهده نمی شود و فقط زاویه ی نمایشگر براق اندکی باعث افت کیفیت زاویه ی دید می شود.

عملکرد

G700 مجهز به یک پردازشگر چهار هسته ای MediaTek MT6589 است که سرعت هر هسته ۱٫۲ گیگاهرتز می باشد.بعلاوه این دیوایس یک رم ۲ گیگابایتی دارد که در ازای قیمتی که دارد فوق العاده است. این چیپ SoCدارای گرافیکPowerVR SGX544MP با سرعت ۲۰۰ مگاهرتز می باشد.
این CPU در تست های بنچمارک امتیازات خوبی گرفت. اما عملکرد گرافیک کمی پایین تر است و نمی تواند با HTC Desire 500 رقابت کند. G700 برای استفاده های معمولی قدرت بالایی دارد و عملکرد آن روان است.

1

1

G700در بنچمارک های مربوط به مرورگر (در اینجا مرورگر Google Chrome 30) عملکرد متفاوتی از خود نشان داده.در بنچمارک  Google Octane V1رقیبان خود را پشت سر گذاشت و بهترین امتیاز را کسب کرد اما در بنچمارک Browsermark 2.0، رقیب اصلی اش یعنی Acer عملکرد سریع تری از خود نشان داد. البته در استفاده های معمولی چنین تفاوت هایی به چشم نمی آید.

2

2

نه تنها مموری آن از G525 بیشتر است بلکه عملکرد سریعتری نیز دارد. البته مموری هیچ یک از این دو دیوایس از کیفیت خیلی خوب برخوردار نیست. بنابراین نتایج حاصل از تست های انجام شده در حد متوسط است. G700 فقط درخصوص خواندن متوالی دیسک امتیاز بالایی کسب کرد؛ در بقیه ی موارد Acer Liquid E2 در رأس قرار گرفت.

2

عملکرد گیمینگ

عملکرد کارت گرافیک G700 خیلی خوب نیست اما پردازنده ی گرافیکی PowerVR SGX544MP قدرت کافی برای بازی هایی نظیر Angry Birds را فراهم می آورد. بازی های سه بعدی که مورد تست قرار گرفتند بدون هیچ مشکلی در این گوشی اجرا شدند. سرعت G700 در بنچمارک Ultra High Quality که بر روی بازی Epic Citadel انجام گرفت فقط به ۲۳ فریم بر ثانیه رسید. این نشان می دهد که بازی هایی با تنظیمات گرافیکی بالا در این گوشی دچار افت سرعت می شوند.
عملکرد خوب صفحه نمایش لمسی و پاسخگویی بالای آن به حرکات لمسی تناسب بالایی با گیمینگ این دیوایس دارد.

Screenshot_2013-10-21-16-32-19 Screenshot_2013-10-21-16-39-26 Screenshot_2013-10-21-16-43-36 Screenshot_2013-10-25-14-53-54_1

درجه حرارت

دمای سطحی G700 در حالت idle خیلی پایین است و در عرض دو ساعت به دمای بیشینه ی ۲۸٫۲ درجه سانتی گراد می رسد. حتی در حالت تحت لود دمای آن نسبتاً پایین بوده و ۳۴٫۵ درجه است. بنابراین بر درجه حرارت این گوشی انتقادی وارد نیست.
Untitledaa

 اسپیکرها

اسپیکرهای مونو در این گوشی تن صدای خیلی بالایی ایجاد می کند و تن های دارای فرکانس بالا زمانیکه صدا خیلی بلند است گوش خراش هستند. فرکانس های پایین و متوسط نیز بکلی ناواضح است. صدای بم نیز بصورت جزئی در بک گراند بگوش می رسد. توصیه می شود از هدست استفاده کنید چراکه کیفیت آن خیلی بهتر است.

مصرف انرژی

مصرف انرژی G700 چندان زیاد نیست. مصرف این گوشی با وجود صفحه نمایش خیلی روشنی که دارد در حالت idle فقط ۱٫۵ وات است.در شرایط لود کامل حداکثر مصرف آن ۳٫۱ وات می باشد. زمانیکه دیوایس خاموش یا در حالت استندبای است مصرف آن خیلی خیلی کم است.

Untitledaa

دوام باتری

ظرفیت باتری این دیوایس نسبتاً بالا و ۸٫۲ Wh است (۲٫۱۵۰ mAh, 3.8 V). چنین ظرفیتی بهمراه مصرف کم دیوایس، روام باتری خیلی خوبی ارائه می دهد. G700 در تست دوام باتری، حتی زمانیکه همه ی مصرف کننده های انرژی فعال بودند و روشنایی نمایشگر در حد بیشینه قرار داشت، ۴ ساعت و ۳۰ دوام آورد.
در تست Wi-Fiکه به استفاده های معمولی و روزانه نزدیک تر است، دوام باتری ۱۴ ساعت گزارش شد. در این تست روشنایی پنل در حد ۱۵۰ cd/m2قرار داشت و هر ۴۰ ثانیه یکبار یک وب سایت جدید باز می شد. کاربران می توانند بمدت یک روز خیلی راحت از دیوایس خود استفاده کنند بدون نگرانی از تمام شدن شارژآن. بعلاوه می توان این باتری را خیلی راحت عوض کرد.

Untitled

نتیجه گیری

Ascend G700 که به تازگی توسط کمپانی Huawei عرضه شده یک گوشی هوشمند در حد متوسط است که نسبت به عملکردش قیمت خیلی خوبی دارد. بعلاوه صفحه نمایش آن خیلی خوب تعبیه شده و رزولوشن آن بیشتر از رقیب اصلی اش یعنی Acer Liquid E2 Duo است. همچنین اندازه ی رم و فلش مموری دو برابر دیوایس رقیب است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 903
  • بازدید سال : 3,174
  • بازدید کلی : 72,463